Pasen in het Boerenbondsmuseum

Het Boerenbondsmuseum nodigt iedereen voor de themadagen op Eerste en Tweede Paasdag die, hoe kan het ook anders, in het teken staan van Pasen. Deze dagen zijn gevuld met activiteiten voor zowel jong als oud waarmee we de lente verwelkomen.

Eerste paasdag

De paasdagen starten swingend met een optreden van Waizennutmar, een trio dat bekend staat om hun mix van zang, drum, gitaar en keyboard. Met originele liedjes in het Beek en Donks en Brabants dialect, gevuld met humoristische teksten over het dagelijkse leven, beloven een lach op ieders gezicht te toveren. Daarnaast zal de paashaas er zijn om samen met de kinderen eieren te zoeken op ons prachtige terrein. Kinderen krijgen ook de kans om hun gevonden eieren kleurrijk te verven. In de NCB zaal wacht er een extra verrassing: een schattige verzameling kuikentjes om te bewonderen en knuffelen.

Tweede paasdag

Ook op tweede paasdag volop muziek met Blaaskapel Die Stevensländer, een groep die bekend staat om hun vrolijke polka's, walsen en marsen, geïnspireerd door de Tsjechische volksmuziek. Onder leiding van Pieter van der Loo zullen zij zorgen voor een onvergetelijke muzikale ervaring. Kinderen kunnen hun creativiteit opnieuw de vrije loop laten door eieren te verven en te genieten van de aanwezigheid van de kuikentjes in de NCB zaal. Het museum is op beide dagen geopend van 13.00 tot 17.00 uur. Tijdens openingstijden worden in de diverse ambachtsgebouwen demonstraties gegeven.